fredag 24 oktober 2008

Historien om tapeten

Nu ska ni få höra historien om tapeten.

Jag har älskat den här tapeten från Sanderson ända sen jag såg den i Sköna Hem för 3 år sen. Blossom tree, heter den, bara namnet är vackert. Jag visste att den var dyr (670:- rullen) men jag tänkte att om man bara har den på en vägg så är det värt det.

Detaljer får kosta tycker vi.

Så sagt och gjort, jag gick och beställde tapeten som skulle skickas från England. Ca 3000:- skulle det bli att kosta för väggen i vardagsrummet eftersom det var så himla mycket mönster passning, så det blev många dyra rullar.


Min käre sambo börjar tapetsera när den anländer.

Men han tänker lite fel när han börjar skära. Han mäter hur långa våder han skulle ha och skär flera stycken på en gång utan att tänka på mönsterpassningen. Han skulle väl vara effektiv, som jag vill att han ska vara.

Jag sitter undertiden och pratar med en gammal vän jag inte hört från på länge, när jag ser att han tittar på mig och säger.

-Marit, jag tror det blev lite fel nu.

Jag säger till min vän att jag måste sluta.


M berättar för mig vad han har gjort, och jag bara tänker på dom där 3000 kronorna som var väldigt mycket pengar för oss då.

Maximilian var nyfödd och köksrenoveringen var precis klar, vi levde på ganska snål ekonomi.
Skulle jag få lov att beställa helt nya rullar till hela väggen med tanke på färgbad mm.
Jag vill inte visa M hur ledsen jag blir, så jag går ut på trappen, sätter mig och gråter och ringer mamma.

Värsta I-lands problemet, jag vet.
Men tänk på att jag ammade och hormonerna strömmade i kroppen på mig.





Men min älskling fortsätter att tapetsera för att se hur långt han kommer med rullarna han har kvar.

Och tänka sig vi kommer nästan hela vägen bort på väggen, 20cm fattades. Där är tapeten skarvad 20cm från golvet. det syns ingenting. För M är världens duktigaste på att dölja skarvar på tapeter.
Det tar ju lite tid när han gör det, men tametusan det syns inte en skarv. Då låg han på många pluss, även om han satt sig i situationen själv.




Vita shabbade skoläster fyndade för en tjuga på loppis ;)




Helgen i Stockholm var jätte härlig. Showen var skit rolig. Restaurang besöket blev ju lite komiskt. Jag hade bokat bord på en väldigt flådig restaurang. Det hade jag ingen aning om när jag ringde och bokade.
Ni vet, när maten är svin dyr och det är ingenting på tallriken.
-Det här är inte riktigt vi,
viskade jag till M så inte våra fina bords grannar skulle höra. Vi bara skrattade åt det.
Men det lilla vi åt var gott och lite nykära blev vi också efter en natt i storstan.
Och jag vaknade inte klockan sex, utan klockan åtta. När klockan var tillbakadragen. Hihi
Kram kram

5 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Vad kul att hitta till en ny blogg :) Du har det jättefint. Kul att läsa om tapeten. Bara man är envis så går det mesta :)
Kikar gärna in fler gånger.
Mvh Annika

Hanna & Hugo sa...

Älskar din fina tapet. Det är tur man har duktiga karlar;) Eller hur
Kramar Maria

Millas hem sa...

Riktigt fina skrin du gör!
Kram Camilla

Millas hem sa...

Hej igen! så himla kul att du skrev tillbaka. Lycka till med dokumentet nu då! :)
Kram Camilla

mig & alice sa...

Hej du tokkära kvinna!!

Det är tur att det mesta går att fixa...och tapeten var verkligen ursnygg!!

Jag hojtar till när Maileg kommer...och kommer de imorgon så kommer denna kvinna att gå en snabbkurs i danska och ringa och skälla ut dem...så det så!

Kramkram
Melinda