tisdag 4 november 2008

Maileg tokig, jag?

Jag har sett att jag inte är den enda därute som är totalt förälskad i Mailegs kaniner och grisar, eller ja, alla leksaker därifrån är ju helt underbara.
Det är svårt att förklara vad det är som är så beroende framkallande med dom, även hos oss vuxna.
Men härliga är dom, visst?
Den lilla kaninen fick ju nya möbler för ett tag sen så det är väl klart att den stora kaninen skulle få nya kläder.
Eller ja, nya byxor iallafall. Han hade gröna byxor när han kom till oss.

Nu har han ett par jätte fina mörkblå jeans på sig.

Och eftersom jag är helt handikappad bakom symaskinen så har min älskade vän Maria med bloggen Hanna och hugo hjälpt mig att sy.
Och nu passar han mycket bättre in i inredningen bland pojk grejerna.
Jag har nu anmält mig till en sykurs hos Maria som ska kolla om jag är ett hopplöst fall eller om det är min symaskin det är fel på. Tyvärr gissar jag på det förstnämnda ;)
Tusen tack snälla Maria för byxorna, hälsar Kalle kanin.



Igår var jag hos Melinda i Säter, i den mycket plånboks farliga butiken Mig ochAlice.
Där hittade vi en brorsa till Maximilians Bamse gris.
En likadan fast med rött band.
Klart att Levis vill ha en sådan i julklapp.
Men jag tror att bandet kommer att bli utbytt av ett i blått.

När Levis låg i magen så trodde jag ett tag att han var en tjej, och köpte den här rosa härliga grisen med ett grönt band runt magen.
Jag resonerade så att om han var en pojke så kunde ju alltid mamma ha den att titta och gosa med. Han ska få stå under granen i år. Tror ni inte det blir fint?
Jag kan ju tillägga att min sambo tycker att jag är lite halvt crazy som köper mjukisdjur som barnen knappt leker med för flera hundra.
Men vad gör det, hihi, snygga är dom iallafall.
Kram

5 kommentarer:

Husets Hjärta sa...

Hej.Vilket fint hem du har. Är ny i bloggandet och hoppas det är ok att jag länkar till din blogg på min blogg?
Mvh Johanna

Hem och Lycka sa...

Jag är också Maileg-tokig jag, och jag har ju inte ens barn ännu men flera kaniner och grisen ska förstås stå under granen i år också. Visst ja, några tomtar har jag ju också *rodnar* ;-) kram!

Mjuka sa...

Ja våra män tycker säkert vi är totalt crazy. Nu har jag ju fem barn så jag kan ursäkta mig med det :-) ROligt att du vill vara med i utlottningen. Skulle du inte vinna så säljer alla produkterna i min web shop. Kramkram M

Hanna & Hugo sa...

Byxorna passade ju, vilken tur ;) Nu måste jag sy ett par till Hugos kanin oxå... Kul att du tyckte om dem. Puss & Kram Maria

angelhairs.blogspot.com sa...

Hej!! Jag gillar oxå dessa kaniner.....men har tyvärr ingen ..ännu.....har du nåt bra tips på någon svensk webb.butik som säljer dem?? Kramisar Jeanette