onsdag 31 december 2008

Gott nytt år med Bröllop....

Idag ska vi på bröllop och nu hoppas jag inte att bruden läser min blogg idag, men jag tror nog att hon har fullt upp. Om inte, Fia, sluta läs nu....
Jag har textat en planka till brudparet som jag hoppas dom blir glada över.
Vet ni vad jag lyckades med igår. Jag skulle "bara" stryka på min klänning som jag ska ha idag, men jag tittade inte på strykjärnet hur varmt det var utan jag bara började stryka lite lätt sådär. Efter en liten stund så fastnar järnet i min klänning och bränner upp ett gäng med småhål. Tror ni jag fick lite panik. Som tur är har jag världens bästa Maria här i byn, Maria symaskin. Hon räddade mig totalt genom att sy en söm bak över hålen. Tack snälla Maria för att du finns.
Så nu är jag fit fore fight igen. Jag hinner tyvärr inte gå in till er alla och önska Gott nytt år, för nu väntar locktången på mig. Håll tummarna för att jag inte bränner av mig håret nu också;)

Kram på er och Gott nytt år /Marit

23 kommentarer:

Marie sa...

Vilken fin present, brudparet kommer att bli jätteglada! Vad duktig du är på att texta!

Vilken tur att det ordnade sig med klänningen och nu håller jag tummarna för att det går bra med locktången, hihi.

Önskar dig och din familj ett riktigt Gott Nytt År!

Kram Marie

Livingroom sa...

Jaa- tur att man har vänner som räddar en i nöden ;).
Hoppas håret blev fint och att inga lockar trillade av/blev brända...
Gott Nytt År 2009
Lotta

White cotton grass sa...

*** Gott Nytt År! ***

kram helena

Mia sa...

Jättefin present, vem skulle inte bli glad för den. Ha det så trevlig på bröllopet och

Gott nytt år!
Kram Mia

Mjuka sa...

Jättefin present!
gott nytt år
kram Malin

Hem och Lycka sa...

Vilken superfin present, den lär de bli jätteglada för! Vilken otur med klänningen men tur i oturen med proffshjälp!

kram

Anonym sa...

Superfin present, jag sa till J nyss att en sån där vill jag ha när han friar till mig ;).
Gott Nytt År och ha så supertrevligt på bröllopet!

Kramkram / Helena "storkunden" Färjevall (snart Svahn kanske... ;-)

mig & alice sa...

Vill önska dig ett Riktigt Gott Nytt År!!

Kramar i massor
Melinda

sissabo sa...

Underbar present till brudparet! Oj, när jag bläddrade ner lite i dina tidigare inlägg så såg jag en sak som jag bara måste göra! En låda som det står leksaker på! Tyvärr kan jag inte texta lika fint som du men det får duga med shabloner =O) Åååå, vilken bra idé! Tack!
GOTT NYTT ÅR!!!
Hälsn Jessica

gamla skolan sa...

Så vacker present till ett lyckligt brudpar !!! Jag gifte mig i sommras 30 Aug och jag hade verkligen önskat en sådan present , att minnas den dagen med ! Så jag är helt säker på att den blir uppskattad ! Önskar dig ett riktigt gott nytt år ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Anonym sa...

Men vilken underbar present Marit!!Hoppas ni får en trevlig dag och fortsatt gott nytt år!!
Goa nyårskramar från mig i dårhuset(Erika)

Inspiration i vitt sa...

Oj vad glada dom kommer att bli över den enormt vackra skylten, såå fint du har gjort Marit.
En riktig gott nytt år önskar jag dig, ha så kul på brölloppet.
Kram/Ingela.

Therese sa...

Vacker present till ett vackert brudpar!
Instämmer helt i allt du skrev om Carro det är en fantastisk tjej som man inte kan annat än att tycka om, måste ligga något i deras släkt....

Vilken trevlig blogg du har!!

Kram från Therese

Therese sa...

Jättefin bröllopsgåva till ett vackert brudpar!!

Kan inte annat än hålla med dig om det du skrev om Carro, känner samma sak även om jag knappt träffar henne nu för tiden. Det är en fantastisk tjej, måste ligga något i deras släkt....

Jättbra blogg du har, jag läser så ofta jag har tid!

Kramar fråm Therese

Villa Carl Larsson sa...

Gott nytt år Marit :) Ett nytt år med massa härliga möjligheter, eller hur??!!

Jag känner på mig att 2009 blir ett bra år :) Det är i alla fall vad jag ska försöka få det att bli *L*

Hoppas ni hade det riktigt trevligt på bröllopet. Måste ha varit underbart. Och vilken tur i oturen du hade med klänningen :)

Kram Josefin

Interiörboden sa...

**GOTT NYTT ÅR**
Kram Sandra

Fru Román sa...

Hej lovely!

Åh vilken underbar och vacker present du gjort till min älskade sis och hennes Mats!! Dom kommer att bli jätteglada. Vilken toppenidé. :-)

Jättegulligt av Maria att hjälpa dig med klänningen.

Love you

Hemmalycka sa...

Jättefin tavla som de alltid kommer känna glädje över. Kul idé.
Tur att det ordnade sig med klänningen.
Kram Åsa

Anonym sa...

Åh Marit, du är fantastisk! Jag blev så rörd när Mats öppnade paketet med brädan och läste upp den bästa möjliga passande texten. Nu börjar jag gråta, sa jag till Mats blöt i ögat och skrattade kort därefter av enorm glädje.
Jag bara älskar dig Marit. Sådan underbar personlighet du har, obeskrivligt. Du och Magnus är så härliga! Vi är oerhört glada och tacksamma för era presenter så tusen tack för brädan och resebidraget! Alldeles för mycket gåvor men ack så uppskattat!
En oförglömlig dag med tillsammans med er gäster, evigt tack!

Kramar i massor

Sjabbig men chic sa...

Men, jösses Marit, vilken tur att du hade en räddande ängel i närheten!
Plankan var jättefin!

Kram Lisa

Anonym sa...

Hejsan!

Oj vilken fin present!

Jag blir avundssjuk och vill ha en själv, gör du på beställning?

Mvh Liza

Tulipa sa...

vad härligt med bröllop!
Eftersom jag ser att det skämtas här om locktången så kan man ju inte låta bli att undra hur det gick...
Tur att klänningen blev fin igen!

God fortsättning!

Och ...en väldigt vacker skylt!!

Kram Tulipa

Marits vita skrin sa...

Liza:
Jajjemen, jag textar på beställning. Det är bara att maila mig.

Kram Marit