lördag 6 december 2008

Paket inspiration







Bilder lånade från Sköna hem

Här kommer lite inspiration om hur julklapparna kan se ut. Mina julklappar kommer att var bruna och vita med ett hampasnöre och kanske ett och annat sidenband på.

-Det blir roliga färgglada klappar i år, sa sambon med ett flin när jag kom hem med pappersrullarna från panduro. Jajemensan älskling sa jag. Dom blir skit fina i år

Idag åker jag och min 3 åring till tomteland och hälsar på tomten. Det ska bli så kul att se hur han regerarar den här julen, om han blir rädd eller blyg. Förra året drog han tomten i skägget på julafton och sprang och gav tillbaka alla julklappar efter att han delat ut dom, en liten busunge är exakt vad min lilla Maximilian är.

Kram /Marit

5 kommentarer:

Jessica sa...

Hej,
vilken mysig blogg du har, med mycket fina bilder!
Jag kommer tillbaka och kikar mera!
Hej från
Jessica

Anonym sa...

Tjena tjejen!
Vilka paket! Men nää, det är ingen ide att lägga pengar eller tid på inslagning i det här huset.Här bara flyger papperen, dom vet inte hur fort de ska öppna paketen=)
Vi åker oxå till tomteland fast efter jul. Ska bli jätte kul!
Kram på er!
/Erika å Nicodemus

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Marit!

Våra paket blir också sådana där bruna, samma som förra året. Så himla fina... Men annars får man ju gratis papper på tex Barnens hus och vissa andra affärer... Kan ju bli snyggt och färggrannt om sambon gillar det! ;)

Visst är det skoj att se reaktionerna när barnen får träffa tomten. Aldrig lika från år till år. Ser fram emot att se sonens min i år. Nu när han blivit medveten och även blyg för somliga.

Önskar er en fortsatt fin helg!

Kram Hanna

P.s Bra att du anade att jag skojade lite med det där om att smyga på mig på loppis. Alla förstår inte min humor alla gånger. Kan bli lite knäppt. :)

Sjabbig men chic sa...

otroligt vackra paket och dina kommer förmodligen att bli jättefina de också. Jag brukar åtminstone ha goda intentioner men sen kan det hända grejer på vägen.. som till exempel att tålamodet tryter och tejpen trilskas!

Kramar från Lisa

Ida sa...

Tänk vilka fina klappar. Jag kommer också att ha samma färgskala på klapparna som du. Kanske inte så kul för barnen men samtidigt är ju de mer intresserade av innehållet=) Vad mysigt att få åka till tomteland. Jag var där när jag var liten och sambon och jag har bestämt oss för att åka dit när minstingen blivit något större. Känner igen det där med att ha en riktig busunge. Min är av det kvinnliga könet men här går det undan när busminen är på plats.
Kramar Ida