fredag 20 februari 2009

Korgar i alla storlekar





Jag tycker att snygga korgar är jätte bra förvaring för allt möjligt. Ved, gosedjur, quiltar och sittkuddar. Och det blir en snygg detalj också som bryter av mot det vita.
I helgen hoppas jag att det kommer att bli jätte mycket gjort nere på vår undervåning. Men jag ska väl inte hoppas för mycket har jag lärt mig. Jag är så himla sugen på att inreda nu så jag nästan spricker.
Jag vill önska er som är in till mig en trevlig helg och tack för att ni kikar in.
Kram /Marit

32 kommentarer:

Nettan sa...

Korgarna va jättefina & som du sa kan de anvädas till mycket.
Ska bli kul & se vad ni hittar på med nedervåningen ;0)

Trevlig Helg!
Kram Nettan

Engelska Villan sa...

Jag håller med, korgar är de perfekta prylgömmorna! Jag har det till ljus, vantar o mössor, skor, blöjor, lego, ja det mesta kan få bo i en korg :)
Ha en jätteskön helg! Här är det sol idag och jag är ledig :)
Kram Anna

Mjuka sa...

Kan inte heller få nog av korgar!! Dina var jättefina!
Trevlig helg och Kramen
M

Kristin sa...

Hejsan! Korgarna var supersnygga. Jag brukar köpa korgar på loppis. Det går ju utmärkt att måla fula gamla korgar, har jag upptäckt! De där dynorna känner jag igen, har likadana själv... visst är det ett fynd????

Hoppas ni får mkt gjort i helgen. Men det är tyvärr så att man tenderar till att övervärdera hur mkt man kommer hinna. När man väl börjar tycker jag det händer både det ena och det andra som gör att det kanske tar längre tid än man räknat med. I alla fall är det så hos oss.

Tack för din gulliga kommentar inne hos, det värmde.

KRam nu och ha en bra helg!

Hanna & Hugo sa...

Vilken skillnad vännen, visst är det mycket roligare att fota nu när du gör det manuellt...
Korgarna är kanon.
Kram På dig & ha en skön helg.

Sjabbig men chic sa...

Jag håller med dig om att korgar är jättefina och speciellt de där var fina. Så då undrar jag hur det kommer sig att jag inte har så många korgar? Ja, jag vet inte!

Kram Lisa

Jenny sa...

Hej! Vilka fina korgar!!
Ska bli spännande att se bilder från er nedervåning sen!
kram Jenny

Villa Carl Larsson sa...

Korgar är verkligen bra förvaring ja och väldigt fina också. Önskar dig en trevlig helg.

Kram Josefin

Hemmalycka sa...

Korgarna kan man ha till mycket, fina är de oxå.
Hoppas du får en trevlig helg.
Kram Åsa

Himlarum sa...

Hej!
Så synd på provdockorna! Kanske en butik som köpte dem allihop...?

Jag förstår att du är sugen nu på att inreda! Ska bli spännande att se bilder!
Ha nu en riktigt skön och mysig helg!
Kram
Ann-Helen

Fröken Fräken sa...

Åh! Vilka vackra korgar! Jag har ju fyndat en del korgar genom åren, men dessa saknas verkligen i samlingen!!
Jag hoppas verkligen på att få tid för att pyssla i helgen, men som sagt, tiden rinner iväg... ;-)

Maria sa...

Både vackra o användingsbara!
Kul att du gillar kaklet, vi har samma i kök o badrum, det är ifårn flügger.
Trevlig helg

Anonym sa...

Jag gillar också korgar
TREVLIG HELG

Bygatan sa...

Vilka fina korgar, praktiskt att bara flytta runt och byta ut innehåll!

Lycka till med projekt nedervåningen.

Kram Lena

Anonym sa...

Hej vännen min!

Oj så många korgar du införskaffat. Jättefina i erat vita vackra hem. Förstår att du längtar efter att få börja inreda nu. Ska bli så spännande att se... :-)

Puss på dig från C

Anonym sa...

Korgarna är jätte fina, och lycka till med undervåningen.
Trevlig helg/ Sofie

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Praktiskt och snyggt!

Ang jeans så såg jag att det fanns snygga kuddar mm på HM home! Billigt är det också!(alldrig fel)!

Kraaam Sanna

Unknown sa...

Korgarna är jättefina, själv har jag dåligt med små korgar men en stor korg som det har varit en stoooor glasflaska i. Lantligt.
Undrar just vad ni ska göra i undervåningen...

Kram Pia

Marie sa...

Härliga korgar, perfekt förvaring!

Här är en till som nästan spricker, hihi, längtar sååå till jag får börja inreda vårat utbygge!! Hoppas att ni får riktigt mycket gjort nu i helgen!!

Kramar Marie

gamla skolan sa...

Ja , särskilt den typen av korgar som du visar , är så fina ! Jag har en sådan men vill ha fler , man kan som du säger ha dom till så mycket ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Tulipa sa...

Du tillhör helt klart en ny bloggfavorit!
Lägger till dig i länklistan!
Trevlig helg!

Kram mariette

Hemmalycka sa...

Hej, tack för kommentar.
Hjärtskålarna är från Lisbeth Dahl.
Kram Åsa

Inspiration i vitt sa...

Hej Marith, dina korgar är underbara och passar till mycket.
Kramar till dig.
/Ingela.

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Mycket som var snyggt på HM home!
Jag gillade den klassiska stilen bäst!
Sängkläder i vit satin! Så frächt!
Eller det vita med text på!
Bra ide´ av HM att satsa på något nytt!

Kram Sanna

Annas hjärtan sa...

Hej Marit! Barnen hälsar och tackar för grattishälsningarna :-) Inte klokt vad tiden har gått fort, nästan otäckt! Eller vad säger du?
Är du sugen på en trea? ;-)

Vad är det för spännande inredningsuppdrag du har på bottenvåningen då?

Kram!

Unknown sa...

Hej Marit!

Vet du, där jag köpte min skolplansch fanns det säkert mellan 10-15 stycken! MEN dom kom på att det kunde vara trevligt att använda dom...*grr För jag hade spanat in smörblomma och hundkex!!

Tänkte faktiskt handla så många som möjligt för att sälja vidare men det blev stopp. Jag är så glad att jag fick en sockerbeta... Dessutom fick jag tag på en ännu äldre svart med prästkrage till min arbetskamrat. Hade jag haft hade du fått köpa billigt men jag hör av mig om dom ångrar sig och kan tänka sig att bli av med några...

Ha det gott, kram Pia

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina korgar. Nej det är ingen idé att hoppas för mycket, för då blir det sällan som man tänkt. Hoppas att en del av det du tänkte ändå blev av.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Vitt och nött sa...

superfina korgar! å som du säger, går de använda till allt!

gillade verkligen din lampa du fyndat! vilken förvandling men med ytterst små medel :)

ha en skön kväll!
kram!

Gårdsromantik sa...

De där korgarna är så snygga!

Desutom rymmer de ju massor.

Kram Maud

Annas hjärtan sa...

Haha, ja lite smittsamt är det, igår fick vi veta att M's syster väntar sitt andra barn så det är ju inte utan att man blir lite sugen. Dock tänker jag mig för ett par extra gånger för nu när vi varit sjuka så mycket har det inte varit lätt att ta hand om båda barnen själv medan M varit på jobbet alltså, och ett tredje då skulle känts övermäktigt. Tur att man har mamma och pappa i närheten men man kan ju inte förlita sig på dem jämt.
Ser fram emot att se vad ni gjort om hemma! Är det barnrum eller allrum eller alltihop?

Kram på dig!

Dalafrun sa...

Du har helt rätt i att man kan använda korgar till mycke.
Ja har upptäckt att ja har för få här hemma,måste skärpa mej :-)
Ja ser fram emot bilder på hur långt ni hunnit me undervåningen,hoppas du fick så mycke gjort som du ville.
Väntar me spänning :-)

KramKram

Nettan sa...

Hejsan svejsan!!
Hoppas det gick bra i helgen å att det blev mycket gjort så du kan börja inreda..det är jag oxå nyfiken på å få se nämligen!;-)
Finfina korgar, kan man aldrig få för många!!
Kram Nettan