fredag 24 juli 2009

Gästrum




Här kommer lite fler bilder på mina vita fönster.
Detta är vårat gamla sovrum som vi alla sov i innan renoveringen blev klar. Nu är det gästrum och lekrum istället. Sängen är en gammal järnsäng som jag fyndat på blocket. Överkastet säljs just nu på HM rea på nätet. Tror jag betalade 200:-
Ramarna ovanför sängen väntar på att fyllas med bilder på pojkarna. Jag tror att jag ska låta alla bilder gå i vitt och blått.
Dubbel skolbänken har jag också hittat på blocket. I love blocket, hihi.
Pojkarna tycker jätte mycket om att sitta där och rita, Levis klättrar väl i och för sig mest upp i fönstret och sätter sig och kikar ut.
Hoppas ni får en härlig helg. Här har det hänt grejer må ni tro. En grävmaskin har varit här i två dagar och planat ut gräsmattan, lagt på matjord och igår sådde vi nytt gräs. Så i Måndags kväll var det bråttom att bestämma var nya sten gången och allt skulle placeras. Tur att jag kunde ringa min kära Maria som kunde komma och bolla idéer med mig.
Kram /Marit

16 kommentarer:

Sanna sa...

Åh så fint!!Gillar den fina texten på väggen. Hur har du fått den dit? Jag har också en längre tid tänkt beställa någon text (det finns självhäftande).
Ha en bra dag!
Kram Sanna

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt det ser ut. Så nu pysslas det ute hos er också, ni hinner precis bli klara inne så blir det nytt, *s*. Vilken energi ni har.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

♥ Fyra årstider sa...

Jag funderar på en bräda till vår koja..men vi har inte bestämt vad den ska heta.
Kram Lotta

Fröken Fräken sa...

Oj vilket mysigt gästrum! Jag önskar att jag ahde ett rum "över", då skulle det snabbt som attans förvandlas till ett pysselrum..
Och vilket otroligt lyft det blev med vita fönsterkarmar!

Mitt skabbiga chica hus sa...

Åh så fint, får man komma och bo i ditt gästrum;o) Och den där dubbla skolbänken skulle jag kunna tänka mig att byta mot karmstolen;o)

Spännande med fix ute, själv har jag planterat en rosenrabatt idag med vita ljuvliga rosor! Lovely.

Hoppas du får en mysig helg!

Kramar Mia

Engelska Villan sa...

Hej Marit!
Vad fint det ser ut där i gästrummet. Måste vara en lättnad att fönstren är vita nu *fniss*
Jag har oxå såna quiltade kuddfodral från Gripsholm, supersnygga är de!!
Kram Anna

Sjabbig men chic sa...

Vad fint det blev med vitt runt fönstren. I det där gästrummet sover nog vilken gäst som helst som en prins eller prinsessa.

Kram Lisa

Marie sa...

Vilket fint och mysigt gästrum, järnsängen är underbar och likaså skolbänken.

Det blev supersnyggt när fönstren blev vitmålade, förstår att du är nöjd!

Trevlig helg!
Kram Marie

Emelie sa...

Jisses vilket fint gästrum. Helhets intrycket är så inbjudande. Gruppen med tavlor och bokstäver över sänger är så himla snygg!

Emmas inne och ute sa...

Åh vilket gästrum. Jag gillar sängen! Bra idé med tavlor och bokstäver över sängen. Ser snyggt ut!

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Emma

Barn & Inredning sa...

Sååååå fint gästrum,jag kommer gärna och är gäst hos er ;)
Gillar dina kuddar i sängen, får man fråga vart de är köpta?

Gillar skrivbordet/bänken också....praktisk!!

Ha en skön Lördagskväll
Kram Malin

Jenny sa...

Hej Marit!
Vad fint du gjort det där i gäst/lekrummet! Underbar gammal skolbänk pojkarna har!

Blocket ja, visst är det en guldgruva:)

Ha en sköön söndag,
Kramis Jenny

Anonym sa...

Hej Marit!
Åh vad bra det blev med skyltarna, nu är de på plats och vi väntar med spänning på bebisen. Kram på dig. Mia

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Fint! (som alltid).
Här väntar vi också på gräsmatta. Just nu har vi ängsgräs full med tistlar som är lika häga som mig! ;)

Må så gott! Kram Sanna

Bralliz sa...

Hej Marit!
Det ser super mycisgt ut! Sängen är super fin :)
Kraaaam Alice ♥

Maria sa...

Vilket fint rum! Som vanligt underbar inspiration.

Gillar lasse-tavlan skarpt:) Super fint!