måndag 10 augusti 2009

Kläder och lite veranda

Igår åkte jag in till stadens köpcentrum för att handla lite nya underkläder och lite nytt att ha på sig till jobbstarten. Den här sköna långa skjortan köpte jag på Lindex. Jag tyckte fickorna var så snygga. Tyvärr köpte jag för liten storlek. Jag tyckte att 36.an såg så stor ut men tuttarna fick inte plats ;) Det känns bättre att tänka så. Jag tänker ha bara ben (så länge det bara går) och svarta klackar till.
Jag har letat efter en enkel svart kjol och igår hittade jag en på Veromoda.
Lagom hög i midjan. Den satt som en smäck över rumpan och sen var det så snygga detaljer på.





Här kommer bilderna från Verandan som jag utlovat. Men det hände faktiskt inte så mycket i helgen. Det var ju så bra väder så jag orkade inte måla nåt alls jag. men lite överliggare är på plats iallafall. Ser ni vad gräset har växt då?


På den lokala loppisen i Lördags hittade jag det här underredet till en gammal svarv. Jag ska kapa av den lite på höjden, lägga på grova brädor och göra ett långbord till verandan.
Visst kan det bli bra?
Kram kram /Marit

11 kommentarer:

Kristin sa...

hej! Snygga kläder! Skjortan ska jag nog ta en titt på åt mig. Och vilken uteplats ni får!!!! Lyllosar! Det där underredet kommer bli hur fint som helst att göra en skiva till, använd gärna gamla plank så blir det extra snyggt!

kram Kristin

Sanna sa...

Åh vad fin verandan börjar bli. Duktig man du har!
Rolig idé att göra ett eget bord, det kommer säkert bli jättefint och personligt.

Kram Sanna

Millas hem sa...

Supersnygg verkligen!

Satte på mig en kjol idag som absolut ha minskat lite i midjan.
Skitkläder nu förtiden som krymper så lätt! :)

Kraaaam

Marie sa...

Hej
Underredet kommer bli jätte fint som bord och vilken snygg kjol du köpt.
Kram Marie

Signe 1 sa...

Kanonfina kläder du shoppat!:-) Verandan ser hur mysig ut som helst att sitta vid, där njuter ni allt, hihi. Kram Sofia

♥Linda♥ sa...

Hej hopp!
Synd att inte skjortan passade den var ju ursnygg! Er uteplats börjar verkligen arta sig, så fin!
Hoppas du såg att jag betalat in för brädan jag beställde?!?
Ha det toppen! Kram Linda

Mitt skabbiga chica hus sa...

Men hallåååå det där underredet vill jag ha inne! Skulle bli ett grymt matbord:o)

Men tror nog inte maken hade ställt upp en extrasväng igen så grattis till fyndet! Ett grymt sådant.

Verandan blir super!!!

Kramar Mia

Två systrar sa...

Jätte snygg skjorta! En sån stlk´s miss kan ju faktiskt vara bra för självförtroendet;-) Hoppas du visar bordet när det är klart :-)
Kram C&M

Nettan sa...

Hejsvejs! Var faktist oxå å "nöp" i den där skjortan häromdagen, jättefin!
Kommer bli ett kanonsnyggt bord av det där, grattis till fyndet!
Kram Nettan

Bygatan sa...

Så snyggt!

Du passar ju så bra i kjol.

Underredet är perfekt, har själv letat ett sånt men inte hittat nåt än...

Ha en bra vecka, kram Lena

A Cup Of Emilia sa...

Verandan ser jättefin ut. Och vilken bra idé med bordet. Det kommer att bli jättesnyggt! kram