fredag 4 september 2009

Elektrikern är igång igen.....

Hej på er godingar
Inte en enda ris eller diss. Då kör vi på mer mode i bloggen. Har redan fotat en till outfit som jag lägger ut imorgon. Och jag vill inte att ni ska känna er tvingade att kommentera. Jag är inte ute efter nån beundran, utan är bara glad om jag kan inspirera nån. Fast alla era kommentarer gjorde mig såklart jätteglad ska ni veta.
Jag blev själv jätte inspirerad av Inredningsgalen och ska göra mig en till lampa. Hoppas att elektroniken går bättre den här gången. Eller, faktiskt så har jag blivit förbjuden av Mange att koppla nå mer el nu, hihi.
Hoppas ni får en toppen helg, själv ska jag på kräftskiva på Lördag. Och ikväll blir det fredagsmys med räkor och vin, mums.
Kram /Marit

7 kommentarer:

In my house sa...

Maaaaaaaaaarit kolla in hos mig =) LYCKA

sara på hedepipan sa...

Spännande vart har du fått tag på sladden? Kul att se resultatet och ät lite räkor för mig med och jag glömde nästan vinet.
kram sara

Anonym sa...

Hej! Måste börja med att berätta att jag tycker jättebra om din blogg. Du är kreativ och jag gillar din heminredningsstil. Alltid kul att titta in här. Har inte varit inne på ett tag och när jag läste ikapp så såg jag att din son fått en klämlampa på sin säng. Måste varna för denna typ av lampa till barn. En väninnas son tog loss sin klämspot. Skulle troligen leka koja eller läsa under täcket. La den sedan kvar med lampan tänd när han gick därifrån. Som tur är hade de RÖK-varnare i alla rum på övervåningen för det tog eld. Då hade en giftig rök från madrassen redan utecklats under en ganska lång tid utan attt någon märkt något. De var utomhus så de hörde inte rökvarnaren förrän de gick förbi altandörren av en tillfällighet. Det var kolsvart av rök på hela övervåningen och i taket på bottenplanet. Hela deras övervån måste totalsaneras eftersom det var sot och vattenskadat överallt. Barnens alla gosedjur, kläder och allt annat av tyg måste kastas. Allt annat är skickat till en saneringsfirma för någon slags behandling. Mitt i all röra är de ändock mycket glada för att det inte hände på natten när de sov. Enligt deras försäkringsbolag så startar många bränder i barnrum och ofta är det en glödlampa inblandad. Lampor i barnrum skall vara fastskruvade eller hänga i taket utom räckhåll för barn. Passar på att varna även för ljusslingor som är poppis att pynta med. Skall hängas utom räckhåll pga stryprisken (barnen river ner den i spjälsängen och kan få den runt halsen. Ställ inte heller vaggor och spjälsängar bredvid fönster med hängande persiennsnören... Mobiler o speldosor får inte heller ha ett så långt upphängningssnöre så att det räcker runt en barnhals. Otäcka saker att tala om men viktiga!
Ha det bra, MVH Nellie

Marits vita skrin sa...

Hej Nellie.

Tack för omtanken.
Jag hade inte tänkt koppla i den där klämlampan just pga av risken du berättar om.
Jag bor tillsammans med en brandman som är otroligt noga med dessa saker.
Vi har brandvarnare i varenda rum ;)

Kram /Marit

Maria sa...

Ville bara lämna en kommentar o säga först o främst att du har en så himla fin blogg! Grym! Och jätte fina inspirerande mode bilder o jag som också är intresserad av båda tycker givetvis att du kan fortsätta blanda o ge! ;) Lycka till!/Maria

me and alice sa...

Hi,hi jag som tänkte fråga om råd!!! Ska också leka elektriker!???
Hmm... om jag törs!
Kram Susanne

Anonym sa...

Marit, var någonstans har du köpt delarna till dessa lampor? Jag vill göra liknande att hänga vid min säng och har varit på byggvaruhus men hittar inte denna typen av svart, skruvad sladd..... Hoppas du kan/vill hjälpa mig. Mvh Elle