tisdag 8 december 2009

Inspiration








Bilder från Alvhem


Det finns en mäklarfirma i Göteborg som heter Alvhem. Deras bilder är alltid så otroligt vackra och inspirerande. Jag kan sitta och titta på deras hem som är till salu hur länge som helst.

Maxen blev snabbt pigg igen, skönt. Men var tusan är snön???
Grått grått så långt ögat ser. Jag vill ha lite frost och nysnö som ligger kvar ute på gården så att stämningen infaller sig.
Mange, han är glad så länge det är + grader ute, men han tänker bara på pellets åtgång.....

Det är ju faktiskt bara ca 2 veckor kvar till Jul. Igår knopade jag iallafall ihop 2 st lingon kransar som jag ska hänga upp här hemma. Man får skapa sin egna stämning, hihi.


Kram /Marit


14 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Där skulle jag kunna flytta in direkt!!!

Kram L-L

Johanna sa...

Vilka härliga bilder. Roligt med lite annat än bara Jul.

Anonym sa...

Snyggt, har varit och kollat där....fin sida.

Ulrika sa...

Hej!
Googlade Sturehofskrukor och hittade hit =) Måste erkänna att jag snott en bild från dej, men uppgett källan. Hoppas det är ok.
Du har en trevlig blogg!
Hälsning Ulrika

Anonym sa...

Visst är bilderna på deras sida underbara?? Brukar vara inne där o kika lite! O de har ju verkligen en butik också som hänger ihop med mäklarfirman, så hon som stylar lägenheterna sköter om butiken också! Vilket underbart jobb :)
Kram Anna B

Tulipa sa...

Supersnyggt!
Ser ut som bästa tidningsreportaget!

Kram Mariette

Signe 1 sa...

Jotack!:-) Tack för inspirationen...

Kul att du vill tävla hos mig oxå:-)!!

Och ja, självklart spanade jag på dina fina kort på fb, hihi...

Kramen!

Kalkstenssommar sa...

Hej!
Föll för din handduksidé - dvs att förvandla dem till kuddfodral. Gjort idag, visar bilder i morgon.

Tack för tipset!

Kram L

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Åh vilka härliga bilder! Vet inte om jag skrivit här förut men läser alltid!! För någon vecka sen åt vi eran sista måltid ;) och på söndag ska jag bjuda på den när vi får gäster. Otroligt gott!

Ha en fortsatt skön vecka
Hälsningar Madde!

Sandra sa...

Hejsan!!! Tycker att din blogg är väldigt insirerande därför så följer jag din blogg. Nu skulle jag vilja lägga en länk från min blogg till din ,är det OK? Om inte så var snäll och hör av dig!! Kram

sara på hedepipan sa...

Ja jag kan inget annat säga än att wow vilka bilder, gilla kaklet i köket.
Ja man måste finna inspiration när inte moder jord gör det.
kram sara

Jolbi - Fashionillustrator sa...

Uppvik & Döttrar är en mäklarfirma nere på Österlen som alltid har så gudomliga bilder! Där brukar jag va inne & samla inspiration till mitt hus, fast nog får man lite prestationsångest när man ser dom! http://www.uppvik.nu/

Sjabbig men chic sa...

Ja, vilka härliga bilder! Här är också grått!

Kram Lisa

ml sa...

du borde besöka deras butik i Linné, underbar!

bra blogg by the way



http://fashionisnotimportantitseverything.blogg.se/