tisdag 9 februari 2010

Fika-party!!!!




Klart att kaninerna ska få vara med




-Lite mer kaffe brorsan


Vi hann med lite annat i helgen också

Jag vill börja med att tacka för alla gulliga kommentarer från er. Vad roligt att ni tyckte lika mycket om mitt målade kakel som jag. Jag blir så glad att få läsa era uppmuntrande ord, och att ni tar er tid att kommentera. Tusen tack allihopa. Jag bara njuter varje gång jag går in i köket.

Lite lek och skoj har vi så klart hunnit med i helgen också.Pojkarna blir så glada när man hittar på lite roligare lekar. Som i Lördags då jag frågade Maximilian om vi inte skulle ha lite fika-party nere i Levis rum.-Jaaaaa ropar Max och Levis i kör. Så vi bar ner en bricka med lite kakor (både riktiga och låtsas) Maxen skulle bestämt ha "riktiga" koppar att dricka kaffe ur.
.

.
Sen vill jag passa på att göra lite reklam för Norrgårdens auktion. Det är ett supersnyggt gammalt skåp som auktioneras ut. Pengarna går oavkortat till barncancer fonden. Så passa på att göra en god gärning samtidigt som du blir ägare till en underbar möbel. Och bor du i Stockholm eller Göteborg så är det inga problem. Du får det levererat utan extra kostnad. Klicka på bilden för att komma till auktionen. Buda på nu!


Kram /Marit
.
Tillägg: Är det nån som har ett piratskepp från Playmobil till salu i Dalarna-området.
Maila mig gärna. maritsvitaskrin@live.se

14 kommentarer:

dsign & inredning sa...

hihi såååå söta dom är!
och vad lika dig dom är
Marit! ;)
roligt när dom kan leka med varann sådär.. längtar lite till mina oxå kan det.
Ditt kök blev skit fint,
Så ljust och frächt!
Ha de så fint! kram kram

Fru Fly * Heidi sa...

Aaahr, hvor herlige guttene dine er!♥ Og vet du hva? Du har inspirert meg til å male flisene på mitt kjøkken også! Mannen nekter fremdeles, men jeg blåser i det og kjøper maling i morgen, basta!!:) Det blir bra, det vet jeg jo, jippi! Ha en fortsatt flott uke! Klem Heidi

Sanna sa...

Men åhhhh vad söta bilder på dina pojkar!! Barnlängtan blir inte mindre precis <3

K sa...

VILKA UNDERBART SÖÖÖTA SMÅ GOSSAR ;D/Kram K

Nettan sa...

Så söta de ä dina små killar! Klart det ä kul att ha lite fika party!!
...snyggt skåp!!!
Kram Nettan

me and alice sa...

Mysigt fikaparty!!!
Tusan också. Vi sålde Antons playmobilpiratskepp i somras för nada... Typiskt!!
Hoppas du hittar ett!
Kram Susanne

Livet på kyrkstigen sa...

Vad mysigt med fika party! Jättefint blev ert kök:) Tack för brädan jag älskar den! Kram

Anna sa...

Tjena tjejen! Ja, jag måste oxå kommentera ditt fina kök. Bra initiativ. Du, jag har inget piratskepp, men jag har däremot en "skattkista" i samma serie som är fylld med piratgrejor. Men det var säkerligen specifikt skeppet Du var ute efter. Men då vet Du att det finns till förfogande alldeles i närheten... Lycka till!

Helena sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Helena sa...

Hej Marit!
Åh, vad snyggt ert kök blev! Visst är det kul att hitta på sånt där bus när herrn inte är hemma, det brukar jag också göra. Hemma hos oss var det väggarna i köket som plötsligt bytte färg i höstas... Jag har alltid sagt att det är en stor fördel om ens man saknar inredningsintresse för då kan man göra precis som man själv vill! ;-)Kram, Helena

Livet på Sjögård sa...

Så mysigt killarna har det. Jag förstår att de tyckte om fikastunden :) Så söta de är!

Vilket vackert skåp. Skulle inte ha nåt emot att det flyttade hem till oss... :)

Unknown sa...

Hej!
Vilka fina bilder på dina killar. De har likadan tröja som min Jacob har. Jag har inte lagt ut mina barn på bloggen, men det blir verkligen liv i bilderna.
Skåpet är så vacker, har redan så många..annars är syftet gott.
Kram Anna

Bygatan sa...

Så gulligt med fikastund...känns längesen för min del. Barnen växer så fort så det är ju extra kul att du dokumenterat det oxå:)

Du, jag handlade mina tallrikar på kung karusell!

Trevlig kväll, kram

Nilla Q sa...

Hej!
Åh, det där såg mysigt ut! Nu längtar jag hem efter mina gosingar! Jag har varit borta hela veckan...

Vad FINT köket blev. Ja, inte bara kaklet, utan hela köket är jättefint!

Kram Pernilla