söndag 25 april 2010

Kvilt






Har ju totalt glömt att visa er vad jag köpte hos Agnes och Nora. Denna underbara kvilt med bollar på. Färgen är ljust turkos. Just nu har jag lagt den som skydd i den vita soffan i vardagsrummet Det blev genast lite ljusare och "vårigare". Jag älskar nätbutiker med bra service och snabb leverans och Agnes och Nora är just en sån butik.
.
Gud vad jag längtade hem i Fredags på tåget. Tror aldrig jag åkt så snabbt som jag gjorde från stationen och hem. Det var en underbar känsla att få krama mina pojkar igen. Dom hade längtat efter sin mamma.....
Så i helgen har vi bara umgåtts med varandra och haft lååånga mysiga frukostar, varit ute på cykeltur hela familjen och ätit glass. Vi har även hunnit med att röja och fylla släpkärran med skrot. Jag älskar att rensa. Sen har Magda varit här och fotat lite utomhus bilder på mig och grabbarna som ska kompletteras med bilderna till Lantliv.
Grabbarna har även hunnit med att göra sig illa såklart. Levis slog sig illa i munnen på Fredags kvällen och Maximilian sprang in i en backspegel idag så Mange fick tejpa ihop pannan på honom. Det är mina vildar till grabbar det. Jag lär väl få hjärtsnörp innan jag är 40. Min mamma, hon tycker att pojkarna är mig upp i dan. Hmprf....
.
Imorgon bitti bär det av till Uppsala igen. Men nu blir det bara en kortis. Jag åker hem på Tisdag igen. Det var någon som undrade vad jag jobbade med i förra inlägget. Jag är butiks kommunikatör (dekoratör), och jag älskar mitt jobb. Det är otroligt kreativt. Speciellt när man kommer ut och jobbar med att bygga upp ny öppnade butiker. Då är vi ett stort gäng dekoratörer som jobbar intensivt. Älskar det.
Kram /Marit

11 kommentarer:

Unknown sa...

Jätte vacker pläd, användbar dessutom, jag tar en titt in i butiken jag med.
:)
kram Annaleena

Dagi Mara sa...

Die Decke ist wunderschön!

HOUSE of ADELA sa...

Så jättesnyggt täcke! Älskar den ljusa turkosa färgen! Skönt för dig att vara hemma en sväng hos killarna igen;)

kram Adela

kjersti sa...

Ååå, det var en nydelig farge, Marit:)
Minner meg litt om den blågrønne jeg har valgt på barnerommet faktisk.
Håper du har hatt en fin helg med guttenen dine, og at du ble fornøyd med bildene...;)

Kos deg på jobb,
klem Kjersti

Hanne Mette sa...

Så utrolig fint teppe! Fargen var nydelig.

Moodboardwithflowers sa...

Jaaa att öppna nya butiker är så roligt! Speciellt när det är ens egen , ja den man ska jobba i. Jag har tre butiker varje vecka. En av dem ska bli dubbelt så stor nästa år. Det ska bli superskoj!

Jenny sa...

SÅ himla fint täcke! Det väckte verkligen mitt ha-begär! Hoppas att du har det bra nu när du är borta på jobb!

Fröken Råsmart sa...

Fin pläd och härligt med ljusa färger!

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Helt underbar pläd, e väldigt sugen på att klicka hem en sådan...

Färgen e helt fanttastisk och hade gjort sig till allt mitt svart/vita

Hoppas din helg blev toppen

Kram Madde3

Me and you sa...

Åh, vad kul det låter. Vad har du för utbildning för att få det jobbet?

*Sofie

små smulor sa...

å vad fint överkast,den sidan måste jag in och kika på,tack för tipset !

allt gott !