onsdag 26 maj 2010

Förändring

Koppar från Hemtex
Kruka från sturehofs krukmakeri och blompinne från Marits vita skrin ;)

Vaxduk och blå kudde med knyt upptill från Hemtex och de rosa linne kuddarna från HM home


Underbara ni!


Efter en intensiv och låååång arbetsdag slår jag upp laptopen på hotellrummet och läser vad ni skrivit till mig. Och jag blir rörd till tårar. Jag vill tillägga att jag nästan aldrig gråter.
Ett par 3 glas rödvin gjorde mig väl inte mindre känslig kanske;)
Men jag är så tacksam och glad, tusen tack gulliga ni. Jag tror inte ni vet hur mycket det betyder för mig. Jag velade länge innan jag bestämde mig för att ta åt mig det här projektet. Både för att lämna pojkarna igen när jag nyss var iväg till Uppsala och dels för att jag den här gången har det totala ansvaret över det visuella i butiken. Jag åker inte iväg som en vanlig visual merchendiser, utan som en display ansvarig. Nervöst. Man tappar ju lite av allt man kunde innan man var mammaledig.
Men det har gått jätte bra. Över förväntan faktiskt. Men idag stötte vi på ett "litet" problem. Vår öppningsannons i de lokala tidningarna hade gått ut en dag för tidigt. Paniiik, vi skulle ju öppna imorgon. Vi fick lov att göra klart butiken på 2h istället för att ha 1 dag extra på oss. Då gäller det att prioritera rätt. Men det gick bra. Så nu pustar jag ut. Jag är både trött och speedad på samma gång.
.
Jag visar lite bilder som jag tog förra Söndagen när jag förändrade lite vid matbordet. Tänk vad lite textil och färger kan göra.
Har ni förresten sett att 3:an har börjat sända Sex and the city från början kl 23.00 på vardagarna. Även om jag har dvd-boxen så känns det roligare när det går på TV
Kram /Marit

8 kommentarer:

Skrot och Skruv sa...

Hej!

Va sommarfräscht det blev i köket. Kopparna är ju bara så fina...

Kram Annica

Evelina sa...

Hej!!!
Vilka oootroligt vackra bilder på dig och din man!! Åå, jag blir så sugen på att göra något liknande.. men jag får nog aldrig min kära Peter med på det.. Han vill stå bakom kameran inte framför.. :)

Nu ska jag kika runt på din fina bild, första gången jag är här men inte sista!
Kram Evelina

Anonym sa...

Heej Marit!

Jag följer din blogg den är en absolut favvo!!
men jag undrar... är inte krukan från Sturehofs krukmakeri..??

massa kramar mamma J

Tulipa sa...

Hej Marit!
All beundran till dig!
Förstår att det känns supertufft att lämna barnen och speciellt vid en födelsedag...

Men de vet ju att deras mamma älskar dem jättemycket och gör vad hon kan...och snart är du hemma igen och kan pussa på dem i massor!,- det är ju också roligt och givande att satsa på jobbet!

Gillar de där kopparna supermycket...

Kram mariette

Marits vita skrin sa...

Hej mamma J

Självklart är krukan från sturehofs krukmakeri. Tänkte nog inte riktigt klart när jag gjorde inlägget.Trött i huvet;)
Tack för att du uppmärksammade det.Ska genast ändra så ingen blir konfundersam-

Kram/ Marit

Anonym sa...

Vet att jag läst någonstans att du spanat på linnepåslakanen från hm home.. jag oxå men förut fanns de endast till enkelsäng och eftersom att vi har dubbeltäcke så har ja inte kunnat köpa förrän nu då det finns dubbel (endast i vitt) och jag hade 20% så jag slog till såklart!! Min man tyckte de va som att ligga i juteväv haha! Han muttrade att de känns ju inte som linne :)

massa kramar mamma J

Janne sa...

Det ble super lekkert i kjøkkent ditt, veldig deilig med noe nytt:)

Syns du er superflink som jobber så mye du gjør, de hjemme vet at de har deg uansett vettu:)

Nyyyt fredagen, håper du har fri:)

Klem klem Janne!

Jenny sa...

Du har det såååå himla fint hemma! Kopparna från Hemtex har jag med hemma fast jag vill ha några till, dom är ju så gulliga.

Kramar Jenny