torsdag 6 maj 2010

Hjälp


Hej hopp

Jag behöver eran expert hjälp igen. Och jag vet ju att ni är så bra på att hjälpa till. Vad skulle jag göra utan er;)
.
Jag letar efter en klänning och har letat ganska länge faktiskt. Det är så drygt när jag bestämmer mig för att jag vill ha nåt jag tänkt ut i huvudet men som inte finns. Men nu har jag letat på nätet och hittat nåt som liknar det jag är ute efter.
.
Jag vill att modellen ska se ut som nån av dom på bilderna. Med en liten ärm, ovanför-knä-kort och markerad midja. Den får gärna vara blommig men i blått. Äh den kan vara enfärgad också.
Sofis klänning har hon köpt på nån butik i NY, tyvärr. Den var ju så söt. Och den andra är nog vintage. Jag kanske får lov att leta på secondhand butikerna och sedan anlita en duktig kompis som kan sy om lite.
Men har nån sett nåt liknande så MÅSTE ni hojta till.
.
Imorgon är det Fredag och vi ska grilla, så nu ska jag gå och marinera lite kyckling.
Kram /Marit

8 kommentarer:

Fröken B sa...

http://nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/rut-mfl-540/price-emely-4-dress-540067-30/

Anonym sa...

Finns ju den här söta i blått men pastell kanske inte du hade tänkt dig?

http://www.kappahl.com/products/dam/dam/Klanningar--kjolar/Summer-Invitation/

Sofia

Hanna i Det stora grå huset sa...

Kolla Emmaus eller Pärlan om du är villig att sy om dem lite... Har sett flera liknande, men längre... Då får du ju verkligen en unik klänning! ÄLSKAR second hand-/ vintagekläder...

Ha en fin helg!
Kraaam

Anonym sa...

Var ute på stan en sväng på lunchen och då såg jag en svart småblommig m puffärm på Indiska.

Sofia

BLONDETTY sa...

Inte riktigt sån du tänkt dig, men den här var väl rätt fin?

http://www.halens.se/Product/047304?phrase=a2zDpG5uaW5n&sortBy=Default&sortDirection=Ascending&oc=007

eller den här:
http://shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=DAM_KLAKJ_KLA&shoptype=S

Ha en skön helg!
Kram!

Lena sa...

Indiska har massor med blommiga klänningar just nu.

Livet är Underbart sa...

Hej! På h&m`s sale sida finns en modell, dock begränsade storlekar. kram jenny

Det vita dårhuset sa...

Halloj där bruden!
Nu tror jag att det är dags för Levis att få sig ett litet syskon!
Han blir helt till sig varje gång jag har Noel med mig på dagis :) Han stoppar i nappen, han klappar och donar *ler*
Spelar ingen roll om dom är ute och han långt borta. Ser han att jag kommer med bebis så kommer han springandes i full fart ;) Det är bara till att sätta sig på huk så han får känna lite .....

Ha det gott!