lördag 1 maj 2010

Skönt


Mina nya sängkläder som jag vann hos Norrgården är heeelt underbara. Jag har aldrig tidigare sovit så mjukt och skönt. Det går faktiskt inte att beskriva hur mjukt det är, man måste känna själv. Tänk dig den mjukaste T-shirten du har i riktigt bra kvalité. Och att både ha lakan, örngott och påslakan i samma härliga material i sängen gör att jag somnar på ett kick när jag lägger mig.
Och det är inte bara jag som älskar dom nya sängkläderna. Båda gossarna kommer över varje natt och trängs med mig om täcket. Så jag har väl en halv natts underbar sömn kan man säga.

Det enda felet är att jag bara har 1 påslakan och 1 örngott. Men jag har en plan..... Nästa gång jag bäddar i det i sängen så ska jag "råka" bädda fel och låta Mange få sova i det. Det borde göra susen för att han ska vilja lägga 1500:- på lite sängkläder tänkte jag. Bara han inte somnar med snusen och gör nån hemsk snus fläck på mina dyrgripar. Usch vilken mardröm.... Måste fundera på det här.
.
Sista April firade vi hos våra nya grannar som invigde sin nya Weber grill. Jag är avis. Vill också ha en, fast vit såklart ;)
Vi blev bjudna på grillspett med kyckling, kryddad korv och entrecote. Till det fick vi en matig sallad gjord på ruccola, kikärtor, apelsin, avokado och oliver. Jag gjorde tzatziki. Och ett par glas vin slank såklart ner också. Jag är så glad över att vi fått så roliga, lättsamma och härliga grannar. Och att pojken i familjen och vår Maximilian verkligen har funnit varandra. Det känns som om sommaren kommer att bjuda på många spontana grillkvällar.
,
Kram /Marit

14 kommentarer:

Unknown sa...

Hi,hi, vilken bra plan, jag vet att det hade fungerat här hemma:-)
Vi har en uppsättning av Himlas stentvättade satinlakan och nu förstår även mannen skillnaden mellan lakan och lakan...
Kram

Emelie sa...

Du underbara!
Det är så härligt att läsa dina rader...=) Jag kommer på mig med att sitta och små le...

Du får väl låta Mange smyga in lite under ditt täcke och "prova" innan smågossarna kommer instormandes...*ler*

Låter som underbar sömn i dessa...Jag vill också ha!

kram på dig
Emelie

HOUSE of ADELA sa...

Blir väldigt sugen på dessa lakan med!=) Härligt med bra grannar, det betyder mycket,)

kram
Adela

agnes stig sa...

Jättefint, gillar dina svarta lampor!!! :)

Anna-Malin sa...

underbara bilder marit...
sängkläderna verkar inte helt fel heller... :)

kram på dig.

.................... sa...

Jag vann också dessa sängkläderna på en sida, och jag kan bara säga WOW! Dom är helt underbara, mjukt och luftigt, hur ska man kunna återgå till de vanliga sängkläderna, jag får köra dessa om och om igen. Om nifunderar på dessa och tycker de är lite dyra, tro mig dom är värda det, jag ska köpa en uppsättning till tror som sagt inte jag vill ha mina gamla igen. Till och med sambon har själv föreslagit att vi köper en uppsättning till. Ha det bra i det fina vårvädret =)

Anonym sa...

Hej Marit.

Vilka tjusiga sängkläder.

Ni har verkligen fått bra grannar och dom likaså!

Vi ses kanske strax, vi är på väg åt ert håll..

Kram J.R

signerat 71 sa...

Hej,
Jag är helt ny i bloggvärlden. Jag upptäckte just dina sida, som är så himla fin och full av inspiration. Härligt!!!! Jag kommer gärna hit igen. Kram J

kjersti sa...

Nyyydelig sengetøy, Marit...
De glir rett inn i deres herlige soverom:)
Håper dere har hatt en fin helg:)

Klem Kjersti

Mitt skabbiga chica hus sa...

Nej, nej skicka hit den där uppsättningen så jag kan bädda i gästrummet istället och få sova där en heeeeel natt utan ungar;o)

Iiiii, hemska tanke - radera den där bilden på näthinnan e du snäll;o) Jag var ju för sjutton nyförslöst och dessutom med ett misslyckat frisörbesök veckan innan. Kan knappt kolla på bilder på mig själv från den sommaren. Nu e jag mig själv igen....blond och iaf 8 kilo lättare än då:o)

Vi får väl ses på Sussies loppis i sommar igen.....och fika EFTER vi har farit runt som yra höns och slagits om fynden ha ha ha

Kramar!
Mia

Emma sa...

Underbara blogg!!!

Bra plan du har å skulle han somna med snus i munnen så får han väl köpa två lakan helt enkelt!!! Svårare än så är det ju inte!!

//Emma

designofluna sa...

Oj vilken fin blogg du har!!!

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Tack för dina söta rader inne hos mig! Log lite när jag läste - jag kan nämligen inte sy så tyvärr var det inte jag som fixade kuddar i vaxtyg... Ledsen att jag inte kan hjälpa dig. Kanske var det Jordgubbar & mjölk? Hm. Jag kommer ihåg att jag läst det någonstans.

Det är alltid lika mysigt att kika in här på din ljuvliga sida! Sängkläderna såg extremt fina ut.

Ha en fin kväll!
Kram Jes

Anonym sa...

Wooooow vilken dejlig blogg jag hittade!
Agneta