söndag 17 april 2011

Min underbara utsikt


Vackra vackra Dalälven

Hej på er.


Jag älskar terassen vi har byggt, speciellt nu när vårsolen är här. Jag sitter på kvällen i soffan och njuter av utsikten från glasdörrarna. Det är tametusan det bästa vi gjort på huset tror jag. Det ger sån njutning, morgon, middag, kväll. Älskar älskar älskar denna årstid när man är ute hela dagen lång.


Idag har jag haft en sån där superproduktiv dag. Mange är borta på kryssning med ett gäng grabbar och han tycker inte om när jag kör igång som en duracellkanin och grejjar överallt. Så jag passade på när han var borta.

Jag har idag hunnit med att:


  • Tvättat bilen (utvändigt och invändigt)

  • Tvättat 3 maskiner tvätt+hängt upp dom på tork.

  • Planterat blommor i trädgården

  • Städat framsidan, sopat och plockat löv

  • Lagat lunch lådor till imorgon

  • Damsugit övervåningen

Och barnen lekte snällt hela tiden *LYCKA*


Kraaaam /Marit


13 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Men så underbar utsikt!
Därifrån kan ni aldrig flytta...

Kram // AH

Malin sa...

Vilken härlig blogg du har, massa inspiration! Fina foton också. Den hamnar bland mina favoriter helt klart! :)

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Åhh vilken underbar utsikt! :)) Kan nästa pricka av din lista jag också förutom planterat blommor och lunchlådor. Men kan lägga till bytt däck på bilen. :)) Ha det så gott. Kram

Det vita dårhuset sa...

Ska genast kolla det =)!!
Och med dom bilderna kommer det bara att rulla på ska du se ;) Kan dom inte sälja till de andra också?!

Underbara bilder!!

Ha det gott! Kramis

Skumpa och Spaljé sa...

Vad härligt det låter, man känner sig så nöjd, när man har fått gjort mycket, och i sin egna takt.

Kram Helena.

Lilla gårdshuset sa...

Underbar utsikt!

Otroligt fint reportage i Lantliv från ditt ljuvliga hem!

Kramis/Heléne

vita hjärtan på tråd sa...

Vilken utsikt!! Förstår att det är det bästa ni gjort. Vi är inne på samma sak, den dagen vi får råd med det, vill säga!!

Låter som en toppendag!
Det är så skönt då man fått grejja på lite!!

Ha en fin påsk!

Kram Linda

Ett hus i vitt sa...

Åh så fin utsikt!! Förstår att ni njuter där. Hihi visst är det häftigt när man får såna där fixar
anfall när maken är borta...

Kram kram

Eva sa...

Härlig utsikt!!! Där hade jag också suttit och njutit.

Kram

Anonym sa...

Väldigt fina bilder och en ljuvlig utsikt :) To die for lixom !!

Gillar verkligen din Blogg!!

/Lisa

nettan sa...

Vilken utsikt! Drömmen!

nettan

Jenny sa...

Hejsan!

Precis sådana dörrar vill jag ha när vi bygger vår veranda. Var är de ifrån?

Superhärlig blogg som vanligt!

Kram Jenny

My Secret Rooms sa...

Ojojoj, vad otroligt vackert ert hus ligger. Finare kan man inte ha det utanför knuten.

Man blir lite lätt avis... :-D