måndag 15 augusti 2011

Favoriter

På begäran från en läsare, här kommer mina sminkfavoriter.



  • Mascara från Lancome "Lextreme".

  • Läppglans från Id i färgen "Amber".

  • Min foundation kommer också från Id och på sommaren har jag ett solpuder från samma ställe som heter "a little sun"

  • På vintern har jag ett rouge från Make up store i färgen "frozen daiquiri"

  • Jag använder oftast 2 ögonskuggor, en ljusare från Make up store "muffin" och en mörkare som är i en perfekt ton, inte grå och inte brun. Den komme från Max Factor och färgen heter "Burnt Bark"

  • Brynen fyller jag i med "tri brown colour" från Make up store.

  • Sen har jag en super bra produkt som jag inte kan leva utan, en highlighter från Mac som jag har på kindbenen och näsryggen för den där "fräscha" känslan.



En gång i månaden kan jag få lite finnar och små kvisslor. Då är Cliniques spot treatment gel super bra. Torkar ut finnen på en natt. Sen täcker jag den med Cover all mix från Make up store.


Rengöringen är ju A och O för en vacker hy (värtsa klyschan men tyvärr väldigt sann) och Sensai är oslagbar men tyvärr väldigt dyrt. Men jag tycker det är värt det för jag har aldrig varit så nöjd med en rengörnings serie förut.


Kram /Marit


Ps: Det var nån som var nyfiken på min hårfärg så jag kommer att dela med mig av den imorgon :-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar!!

Kram
Sofia

Julia sa...

Hej igen!
Tack så hemskt mycket för att du tog dig tid att skriva! Ja, det är verkligen svårt det här med det tekniska, ,men jag har lyckats fixa det nu.
Ha det bra!

Jorid + NOE Blog sa...

Takk for tips !:) Og så stilig header du har fått.

God uke!

Klem J

A Cup Of Emilia sa...

Det är verkligen en bra mascara :) Kramar från Emilia

rustik charm sa...

Hihi, mycket av detta är även mina favoriter, speciellt make upen:) Älskar verkligen burnt bark skuggan tyvärr har jag tappart bort min men hittade en snarlik från ett annat märke(minns nu inte vilket dock)så det var skönt:)
Kram Kristina