måndag 22 augusti 2011

Klänning












Foton: Caisa K, Snippet and ink och Posh 24


Tusen tack hörrni, vad glad jag blir när jag läser era hälsningar.

Att ni tar er tid att skriva till mig.....Blir alldeles varm i hjärtat :-



Vilken klänning?

Klart som tusan jag redan har fnulat på vilken sorts klänning jag vill gifta min i. (har redan en mapp i datorn med allt från klänningar till inspirationsbilder, inget konstigt alls ;-)

Och jag återkommer alltid till typ nån vintage-aktig klänning. Typ lite spets och ärm. Om jag hittade nån liknande som Kate Moss gifte sig i skulle jag bli överlycklig. Tror jag ska leta på lite secondhand butiker i Stockholm. Är det nån som har nåt tips på bra secondhand med snygga bröllopsklänningar? Annars har Ida Sjöstedt en super fin Haute couture collektion som inte går av för hackor. Kolla in här.


Nu ska jag sova, det var en lång dag idag. Vi åkte minibuss till Umeå som startade kl 7 imorse och sen jobbade vi till 20.00.


Kram /Marit

,

18 kommentarer:

BelovedbyLinda sa...

Åhh har missat att ni ska gifta er!!! Stoooort Gratttttttis!!! Vad roligt :D Du kommer bli vacker som en dag i vilken klänning du än kommer att välja :)

Ha det bäst!

Kramar Linda

Mitt skabbiga chica hus sa...

Åååhh grattis vännen!!!! Äntligen fick han tummen ur, fniss. Ska bli så kul att följa förberedelserna! Var ligger Cos i Sthlm? Börjar jobba nästa vecka, då kan jag ta mig dit och köpa precis vad du vill ha:-) kram kram!

Moodboardwithflowers sa...

http://www.emmamalena.com/

där kan du hitta riktigt fiiiina klänningar. Tycker att de känns väldigt Marit.

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Vilket angenämt problem du koomer ha framöver, men vad klär inte en skönhet. Stort grattis så spännande. Ha det bra!

Emelie sa...

Haha, du är redan i full gång du! Härligt! Behöver du bukettinspiration har jag en hel del hos mig som kan passa en vintage klänning. Som sagt en kate moss-klänning vore ju inte helt fel...

//Emelie

Lantliv och Loppis sa...

Vad roligt för Er! Stort Grattis!!! :)
Du har så himla mycket kul och spännande planering framför Dig! (eller, NI har ) hehe!
Lycka till!
Kram Jennica

Anonym sa...

Jag var väldigt nära att gifta mig redan för 15 år sedan, men istället för bröllop gick vi skilda vägar. Inget att sörja, det var helt rätt beslut kanske jag ska tillägga. Vi är lyckliga med andra partners nu. Men min drömklänning då var samma som idag. Precis den stilen som du också är inne på! Jag hade sett några bilder på Amber Vallettas bröllop (supermodell på den tiden) som var en stor inspiration. Håller med om att Ida Sjöstedt är ett bra alternativ om man inte hittar vintage.

Grattis igen!

Sofia

Therese sa...

Grattis till frieriet Marit!!

In my house sa...

ÅÅåååå Marit, det va ju precis det som du önskade dig!!!!! Att bli FRU..... Härligt härligt!!!! Jag kommer på bröllopet =)=) fniss

Kram josse

mariasvitabo sa...

Grattis! Vad kul att du ska gifta dig! Hade själv en klänning i spets, de har en speciell känsla! Hoppas art du hittar någon fin! Har bilder på klänningen i min blogg;)

Kram

Anonym sa...

Marit, gå in på wwww.Angelinas.se
och klicka på - Vintage klänningar,
mycket vackra!
/Kram mamma

Villa Hemma sa...

Massor av grattis!

Jag fick uppsytt en klänning som jag "hade i mitt huvud", sen fick den och ett par vita boxningskängor följa m till Las Vegas :)

ska bli sååå spännande att följa!

Kram

Luiza sa...

Hej Marit.
Jag brukar komma in till dig dagligen och bli inspirerad av din sida.
Du kommer förmodligen inte ihåg mig, vilket inte är så konstigt, men jag beställde 2 skyltar av dig med olika text på, som du tog med dig i samband med fotograferingen med Hanna i Stockholm.

Ville passa på att gratulera till dig och Mange. På knä eller ej, romantik på hög nivå =)!

Ha det bäst/
Luiza

Living by S sa...

Stort GRATTIS!!! Är glad för din skull =) hopas att det blir som ni vill =)
Själv har jag tagit av mig förlovningsringen och livet tog en oväntad vändning tyvärr.

Kram

maja sa...

Hej Marit,

Följer dig och din blogg; underbar inspiration och du verkar vara en fin människa :-)
Kolla in följande sida för inspiration a la american vintage. http://jonaspeterson.com/wedding/wedding-nick-surya-basalt-colorado/
kram maja

H A N N A S - F O R M sa...

ÅÅÅÅ, så underbart Marit!!!!! Du kommer att bli en sån vacker brud! Är så glad för din skull! Ska fundera ut ngn bra affär!

KRAAAAAM
Hanna

På Nylund sa...

Grattis! Vad roligt!

Det låter som att du kommer bli en mkt vacker brud, i en superfin klänning. Är också väldigt förtjust i Kates klänning.

Kram Daniela

Anna-Panna sa...

Grattis Marit. Fy bubblan va skoj!! Ska bli kul att följa, för det får vi väl?? ;)

Vet du, jag är lite knäpp. Men i våras var jag i Gbg en liten weekend hos min kompis som bor där. Var in på Beyond Retro - vet du vad jag köpte? En klänning att ha OM jag mot förmodan gifter mig...nån gång...om mitt karlskrälle friar...nån gång!!!!! Den är lite kortare, nedanför knäet, i spets, och med trekvartslång ärm, jättesöt. Men jag måste lämna in den på kem känner jag...luktar lite "gammalt" om den.

Får väl se då - den dag jag står brud. vad det blir. Det här kanske va lite väl impuls, haha. Den kostade drygt 500 kr har jag för mig.

Gillar oxå vintage, och har även jag sparat lite bilder på fina brudar i en mapp - som sagt iiiiinget konstigt aaaaalls. Bla just din 3:e bild uppifrån...hihi, jättefin klänning. Och Kate Moss - me like!!

Stor kram o grattis igen.