söndag 18 december 2011

Italiano



Italiensk pastasallad med skinka och pinjenötter,

vitlökskesella med avokado



500g gnocchipasta
75g pinjekärnor
Ca 140g babyspenat
1 liten burk soltorkade marinerade tomater
200g röktskinka
1 burk svartabönor
1 liten burk majskorn
2 dl pesto i burk
1avokado
1 burk kesella 10%
1 tsk örtsalt,
ev peppar
½ pressad citron
2 vitlöksklyftor


Gör så här:



Koka pastan enligt anvisningar på paketet.Spola den kall och
låt rinna av. Rosta pinjekärnorna i torr, het stekpanna,
rör om hela tiden så de inte bränns. Skär spenaten,
tomaterna och skinkan i strimlor.
Häll spadet av bönorna och majsen och skölj med vatten.
Blanda peston i
pastan och rör sedan ner spenaten, tomaterna, skinkan, bönorna och majsen.

Mosa avokado med gaffel i en djup tallrik och blanda i kesella, örtsalt, citron och pressad vitlök. Smaka ev av med peppar.


Detta var våran lördagsmiddag och den var då lika god idag :-)

Recept och råvaror kommer från Prioleva.


Angående träningen, jag fick många frågor efter inlägget i Fredags. Jag tränar hemma i vardgsrummet. Jag har inte tid att åk fram och tillbaka till ett gym var och varannan dag inte. Träningen tar inte mer än 30-40 min och det är mer än vad det skulle ta att åka fram och tillbaka in till stan och gymmet för mig. Mitt "hemmagym" består av en Kettlebell på 8 kg (måste köpa en på 12 kg snart) hantlar och en pilatesboll, thats it :-) Enkelt snabt och smidigt ska de va, annars går det inte.


Kram /Marit

3 kommentarer:

mariasvitabo sa...

Ser gott ut! Måste testas!

Kram Maria

Anonym sa...

vad kul med ännu en mamma som tränar hemma. Jag ska snart dra igång med min träning hemma i vardagsrummet. Tyvärr så måsta man ju vänta ca 6 veckor efter förlossningen (min flicka är 3 veckor nu) innan man "får" börja träna. Dessutom krånglar kroppen (foglossning vill inte ge med sig) så det kanske är lika bra :-)
Nåväl, vad jag ville tipsa dig om är att dom har sålt kettlebells på Ö&B i borlänge till bra pris. Värt att kolla upp om du inte redan gjort det:-)
/Karin

Nik sa...

Ecco una ricetta di pasta Italiana come la faccio io:

Pasta 80 grammi per persona da cuocere in acqua salata

Nocciole a pezzi, bacon, zucca e crema panna

In padella cuoci la zucca a piccoli pezzi con un poco di burro e il bacon a pezzi piccoli, aggiungi le nocciole tostate, spegni il fuoco e aggiungi la panna.

Versi tutto sulla pasta italiana e BUON APPETITO!