torsdag 5 januari 2012

En vintage dröm..... nästan

 Nya klänningen från Indiska


 Den är väldigt genomskinlig så en underklänning är ett måste. Vacker med markerad midja och spets detaljer.

Jag tycker den ser ut som en vintage dröm. Det var Magda som hade den på sig på nyårsfesten, och jag var tvungen att springa till Indiska och köpa en egen. Och då hängde det en M kvar och väntade på mig, 399:- kostar den. Visst är den fin? Jag fick jätte mycket komplimanger igår när jag hade den på jobbet. Jag stylar den med långt rufsigt hår, hallon röda läppar och bruna stövletter från Nilsson.
På tal om långt hår. Jag köpte sån där Silical/Silicea (nåt sånt) på naturapoteket i hopp om att mina naglar skulle bli starkare och längre. Det blev dom inte, men håret började växa som ogräs.....

Storstädningen klar, nu ska jag hoppa i bilen och hämta kidsen :-)
Kraaam /Marit

14 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Men sååå snygg!!! Måste jag ju kika närmare på;) trevlig helg! Kram

Mitt skabbiga chica hus sa...

Wow! Den tänker jag lägga vantarna på imorrn. Men lovar att den är slut här i Sthlm, så är det alltid:-(

vår lille verden sa...

Va fin den er!!want one like this:)klem

Casa of Mia sa...

Åh jag har spanat på den, den är ju underbar kram

Ett hus i vitt sa...

Men oo så underbar klänning :-). Och du då snyggsnärta där ;-). Det syns verkligen att du tränat!

Nästa vecka kör jag igång med skivstångsträning och lite annat och så äter jag LCHF så då hoppas jag på lite bättring här.

God fortsättning!! :-)
Kram, Anette

LIVSGLITTER sa...

Gud så vacker du är kvinna! Och klänningen var jättefin.

Ha en trevlig kväll!

Anonym sa...

Så fin!! Åh då kanske man ska testa det där medlet.....har tappat MASSOR med hår efter alla barnen har kommit! Saknar mitt gamla tjocka hår.....som jag hade för mååånga år sen. Kram Sofia

Anonym sa...

Funderar på om allt hår växer...det jag har på ben och armar räcker mer än väl...man vill ju bara att det på huvudet ska växa.../Susanne

Malin sa...

Hello Marit!

Jag brukar ju vanligvis kommentera från min blogg "Blåklintsgatan" MEN, jag har ju fått hjärnsläpp och glömt lösenordet, så nu kör jag få firmans blogg is =)

Hur som helst! Jag vet ju att du gillar tavlor och tryck, och därför var det DIG jag tänkte på med ens när jag så denna konstnärs verk på Etsy: http://www.etsy.com/shop/myfolklover?ref=seller_info

Jag hoppas du får en fin fin helg & god fortsättning!!

Kram Malin

Det vita dårhuset sa...

Och inte sagt nåt till mig?!!! Moooot Apoteket :))

Kviddevitt sa...

Snygga du! Älskar hur du stylat den. Väldigt vacker klänning.

Emelie sa...

Hej Marit!

Ett tips för att få dina naglar att växa är att smörja naglarna/nagelbanden med ricinolja. Det finns att köpa på apoteket men du behöver fråga personalen om det eftersom de har oljan bakom disk.

Låt det verka som en inpackning eller ta en mindre dos och ha som nagelbandsolja.

Lycka till

/ Praktikant Emelie

Anonym sa...

Jättefin klänning! Jag älskar din stil och du är så himla vacker.

Sofia

baramittlillahem-pia sa...

Å snygg är du åxå :-)