fredag 20 januari 2012

Kort, lång, kort, lång.....

 En tyll dröm från Zetterberg
 
 Den här klänningen tyckte Hensh att jag skulle ha, lite to much för min smak.
 Enkla långa klänningar från Zetterberg

 Riktiga drömklänningar från Ida Sjöstedt

Jag har just nu bröllops-klännings-ångest. Jag måste helt enkelt gå och prova klänningar så jag vet om jag vill ha en kort eller lång klänning. Alltså en kort klänning är ju mest jag. Jag är inte så lång heller så jag kanske bara ser ut som en liten korv i en lång klänning. Gaaahhh, jag vet helt enkelt inte. Jag tar med mig min ärliga, härliga gay vän Hensh till provningen :-)
Då kan det inte bli fel................. eller det kanske det blir.

Kram /Marit

22 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

hihi det tar ett tag att välja- men när du hittar den så vet du ;) Lycka till! Trevlig kväll. Kram Johanna

Anonym sa...

Kolla in Malinas klänningar!
Maria

Anonym sa...

Vet inte varför men jag tycker att en brudklänning ska var lång, det är så otroligt fint fall i dem.
Du måste absolut känna dig bekväm i den klänning du väljer och ingen annan än du själv kan känna av den känslan :) Lycka till i ditt forsatta sökande!
Ha en trevlig helg
// Nilla

Radhusdrömmar sa...

Det finns ju så otroligt fina bröllopsklänningar. Jag provade en massa innan jag bestämde mig.
Jag gillade verkligen den där klänningen från Minna. Tror en sån modell skulle passa dig fint :)

Kram kram
Johanna

Jes/Vita villa vila sa...

Åh vad roligt med brudklänningar!!! Ida Sjöstedts är underbara tycker jag, har sneglat på en speciell - om jag nu någonsin får till det där med bröllop ;)

Puss o kram från Jes ♥

In my house sa...

Duuuuu, jag tror att det är den perfekta vännen att ta med! Kort tycker jag liter coolt, tänk vilken känsla du vill ha, söt, vacker, cool eller som askungen..... Du som tränar kan ju visa dina fina ben! =)

Kraaaaaaaaaaaaaam josse

In my house sa...

Kort tycker jag LÅTER coolt ska de va =)

mitt liv som jag sa...

Åh så kul att välja klänning!!! Men det är inte så lätt, men jag tror att när du börjar prova så kommer du känna ganska så på en gång vad du vill ha, lycka till!!! /Jennifer

Anonym sa...

och jag säger lååång klänning! Det syns nämligen jättebra om bruden är nervös och står och skakar lite av nervositet när vader och ben syns, det blir inte lika tydligt i en lång klänning. Den översta från Ida Sjöstedt var lite för genomskinlig för min smak, men annars var klänningarna supersnygga -även de korta! Men det är DU som ska känna att det är DIN klänning denna dag! Jag tror du vet när du provat klart! Ha det så kul på provningen!/Susanne

Mitt skabbiga chica hus sa...

Prova prova prova, enda sättet att känna vad som är rätt.
Antar att HM klänningen inte var bra?

Enda rådet jag kan ge dig är att du vet när du hittat klänningen med stort K. Det ska vara en klänning som får dig att känna dig så fin som du aldrig gjort tidigare. Kort eller lång spelar ingen roll.
Jag fick den känslan i en klänning jag provade bara för skojs skull för modellen i fina butiken. Sen kunde jag inte släppa den och blev tiotusen fattigare(!) så var försiktig med vilka du provar;-)

Nu hänger den där på vinden, tur jag har 2 tjejer. Nån gång kanske den kommer till användning igen. Har den dock som måttstock och mål att jag ska komma i den igen...nångång;-)

Kram!

Anonym sa...

Hejsan:)! Mitt lilla råd är att prova prova olika modeller, så kommer du att få känslan hur du vill ha det:)! Min klänning motsvara inte alls min fantasi;)!, men den kändes sååå rätt:)! Min kompis beställde billigt hem från Kina bröllopsklänning, finns ju hur många som helst!! Kanske ngt att utforska:)? Dom syr enl.måtten... Ja min kompis igen tog två:)!, en långklänning i kyrkan med långt släp o sen en lite tuffare till festen:)! Det va jätte fint o kul! lycka till! Kram jecka

Jennie sa...

Prova, prova, prova är nog det enda råd jag kan ge dig. Och prova då även klänningar som du kanske inte alls hade tänkt dig.
Så fick jag tag på min, hade inte alls tänkt på en sådan stil men när den kom på så var den som klippt och skuren!

Den sista bilden med klänningen från Ida S. verkar ju hur fin som helst...

Ha en mysig helg, Jennie

Marits vita skrin sa...

Jecka: har din kompis nån kontakt som du skulle vilja hjälpa mig med? Hoppas hoppas

Tusen tack för det tipset :-)

Kram / Marit

Anonym sa...

Önskar vi hade kunnat hjälpa dig. Men nu finns vi i Vasa, Finland, så det blir nog för lång resa:) Har idag stått och hjälpt flera med samma dilemma. Prova så ser du. Du känner när du har rätt klänning! Före är det så svårt. Brukar säga att det är som att beställa på postorder. Du ser först vad plagget går för när du har det på! Ta inte med för många smakråd, det kan bara göra dig förvirrad om det är fler med olika åsikter. Lycka till.

Casa of Mia sa...

Åh så vackra klänningar kram

Mrs Lollipop sa...

Mycket fina...
det som är bra med korta är väl att man kan visa upp de snygga klackarna...=)
kul med giftemål! =)
och sköönt med sovmorgon...

kristinhübenbecker sa...

jag tycker antingen klänningen längst ner eller överst. För den som har råd och vill slå på stort kan man ju alltid gifta sig i långklänning för att sen svida om till den korta inför festen...

Lycka till! Kram

Charlotte sa...

Jag hade valt lång klänning, för det är i princip enda gången i sitt liv man får chansen att bära en riktigt fin långklänning. Man går ju inte på bal eller liknande så ofta, hehe. Jag tycker det är fint med lite spetsärmar och äkta siden. Gärna i 50-60-tals snitt, alltså lite tidlöst. Och bekvämt! Hoppas du hittar något fint! Kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Lycka till med letandet! Att prova många olika är nog enda sättet att hitta det du helst vill ha.

Ha en fin söndag!Kram!

CreandoPhoto sa...

Sååå svårt att välja. Men min gissning är att du kommer veta när du får på dig rätt klänning. Det bara känns.... Lycka till!
Kramar Kicki

Anonym sa...

Kolla på ubrides.com och millybridal.com där hittade jag en lång spetsklänning som jag ska beställa. Lycka till!

Kram Louise

Anonym sa...

www.millybridal.com/deep-v-neck-with-black-waistblet-applique-style-floor-length-wedding-dress-awg0146.html

Det är också kina klänning.

Louise