fredag 10 augusti 2012

Livet




Ibland händer saker och ting i livet som man inte har räknat med. 
Det kan vara nånting helt makalöst underbart och ibland nånting helt fruktansvärt hjärtekrossande....... 
Åter igen har ett par väldigt nära vänner till oss varit med om det allra värsta som en förälder kan vara med om. Det är en stor sorg och vi tar en dag i taget just nu.

Jag själv tampas just nu med många jobbiga känslor och tankar och väljer därför att låta bloggen vila...... Jag vet inte hur länge, men det känns som det kan bli ett tag. Min inspiration är som bortblåst, och jag vill lägga min lilla ork och energi på viktigare saker i livet. Sorg och jobbiga känslor är för mig är nånting väldigt främmande. Jag är van att alltid vara glad och sprudlande, det hör till min personlighet. Jag har alltid haft svårt att sörja och att vara ledsen när jobbiga saker händer, och när sorgen nu är här så faller jag väldigt väldigt djupt. Men jag känner att det är viktigt att falla och inte fly undan som jag vanligtvis gör.


Kram och tack alla fina läsare. 
Ni vet väl att jag tycker jätte mycket om er alla.

Marit

64 kommentarer:

Jennie sa...

Stor kram till dig
Ta hand om dig och dina kära

kjersti sa...

Mitt hjerte blør og tårene renner♥
Så ufattelig vondt...
Du er en god venn for henne å ha nå, Marit♥

Åsa H sa...

Ta hand om dig och dina kära! Många kramar och varma tankar till er i denna svåra stund <3

Mitt skabbiga chica hus sa...

Ååå, styrkekramar till er och era vänner!

Gabriella sa...

Tankekraft och styrkekramar till er och era närmaste! Kram Gabriella

Välkommen Hem! sa...

Ta hand om er och krama era vänner. Väntar och hoppas att vi ses igen.
Kram, Judita

Natalie sa...

Det är inte så svårt att räkna ut vad dessa föräldrar varit med om. Så fruktansvärt :-(( sorg är en jobbig del av livet men något man måste ta itu med flera ggr. All styrka till er allihop. Hoppas du kommer tillbaka i bloggvärlden när ork finnes.

Anonym sa...

stora kramar till er... det som hänt ska inte behöva hända någon, det är fruktansvärt att behöva gå igenom denna situation!
massa kärlek till er allihopa, // M

Lena sa...

Så ofattbart sorgligt. Tänker på alla drabbade.

Anonym sa...

En stor styrkekram från mig! Ta hand om dig. Kram sofia

Unknown sa...

Stor kram och mycket styrka till dig och dina kära. Ta hand om varandra. Att finnas till för dom man älskar och bryr sig om är viktigare än bloggen. Vi ses när vi ses, vi som gillar din blogg väntar kvar tills/om du kommer tillbaka!!

Kramar Pia

Anonym sa...

Nu ständigt och förevigt finns vi här för dig och dina vänner !
Ta den tid du behöver så att lyckan återigen kan stråla så som bara du kan göra solen !!! Många värmande kramar till dig // alicia

Anonym sa...

Usch och fy, jag lider med er och den drabbade familjen! Vill sända en stor KRAM till er alla! Vi läsare finns här närän du orkar och har lust igen, och när du känner att du vill!

Varma kramar från Mona

Anonym sa...

All tro hopp o kärlek till Er! Beklagar! Kramar till Er!

Unknown sa...

marit. stor kram.

Anonym sa...

Vi väntar på dig! Stor kram

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Livet är så orättvist. Ta hand om dig, din familj och dina vänner!

Stor kram Marit!!

CONCEPT by JESSICA sa...

Styrkekramar till er alla. Ta den tid som behövs för att komma tillbaka, vi väntar på dig.
Kramar

SOFIE sa...

Usch och fy.. HEMSKT!!! Så fint skrivet Marit.. Berör.. Ta hand om er <3

Mini sa...

När det händer jobbiga saker är det skönt att ha vänner omkring sej.
Att ha en vän som dej betyder mycket!
Behövs inte så mycket ord... Kärlek, värme , närhet och omtanke värmer ledsna hjärtan.
Var rädd om dej Marit.
Skickar en stor, varm styrkekram till fina dej!

Anonym sa...

Usch, det låter hemskt! Vill ändå passa på att tacka för din blogg med fina bilder, jag hittade hit idag via en bild med länk i en annan blogg (har faktiskt glömt vilken). Otroligt egentligen, att man kan roas av att läsa om en okänd människas vardagsliv...

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Länge sedan jag kikade in hos dig.
Kanon fin header!

Livet stormar ibland...Kram

ansku sa...

Usch så jobbigt! Stor kram till dig!!

Ansku

Jessica sa...

Du är en äkta fin vän Marit, det är precis vad man behöver i ett sorgearbete. Jag gick igenom en sorg för några år sedan och i efterhand så betyder det så otroligt mycket att mina vänner fanns med och förstod, jag tycker att du skriver väldigt vackert och jag sänder varma kramar i massor och hoppas att ni tar hand om varandra.

Jessica

kristinhübenbecker sa...

Världens största KRAM till dig och dina nära och kära!

Elin sa...

Tänker på er och era vänner... Så fruktansvärt tråkigt att höra det här.. Ta hand om varandra.. <3

Mahatma sa...

Lider så med er och era vänner:( livet är orättvist. Kommer sakna dina inlägg. Ta hand om er! /Elin

Anonym sa...

Vackraste finaste Marit!!

Vem är väl som Du, INGEN! För oss är Du SOLEN!

Du vet väl om att vi, alla läsare,älskar dig tbax och väntar på dig!!!!

Har själv förlorat min pojkvän och själsfrände för många år sedan, sorgen går aldrig över, men Ni kommer att lära Er att leva med den fastän man inte tror det nu.

Var rädda om varandra och kom tillbaka när Du reser Dig.

Damn woman, You´re worth waiting for!

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Usch, vad tråkigt. Kram till er!

Sanna sa...

Styrkekramar..

mitt liv som jag sa...

Önskar er kraft och styrka att orka med sorg och gå igenom den och komma ut ur den stark som aldrig förr.

me and alice sa...

Marit, lilla hjärtat! ♥♥♥

kjersti sa...

Marit vennen♥

Har tenkt så masse på deg og dere, ville skrive til deg på facebook, men profilen din er borte....?

KLEM♥

Jes/Vita villa vila sa...

Sänder de största och varmaste kramarna, Marit ♥...

Stor kram Jes ♥

Fröken K och livet på landet sa...

Hej Marit!

Vi känner inte varandra men jag tycker att du verkar vara en jätte go tjej! Brukar följa din blogg och vill bara skicka en hälsning med styrkekramar. Jag hoppas du är ok!

Kram från Karin i Borås

Anonym sa...

Kan du inte börja skriva igen. Vi är många som saknar din blogg :-((

Jessica sa...

Saknar dig härliga Marit (även om jag inte känner dig personligen)

hoppas att livet har börjat vända och att kraften börjar komma tillbaka.

Kramisar i massor får du från mig i alla fall.

Jessica

Mini sa...

Kram i kärlek från mej!// mini

Unknown sa...

ville bara skicka en stor kram. KRAM.

Coolaannna sa...

Det slog mig idag..vad länge sedan jag läste något ur din blogg och jag skulle rekomendera den till en vän. Men blir bestört när jag kom in här. Jag kände det redan när jag såg att det var 1 månad sedan du skrev Marit. En ont-i-magen-känsla.

Och nu ser jag och förstår. Ta hand om dina vänner. De behöver någon som du. Jag förstår vad det handlar om och jag var inte för så länge sedan där..precis som du. Det är omänskligt och varenda sekund är overklig. Man får svårt att andas.

Ta hand om varandra <3

Många styrkekramar Anna

Johanna sa...

Hoppas du har det då bra som det går att ha det:)

Jag tycker mycket om din blogg:)

Kram Johanna

Mitt skabbiga chica hus sa...

Hej vännen,
Saknar dig och skickar en cyberkram.
Hoppas du är okej.
Kram Mia

Anonym sa...

Marit! Jag hoppas du mår bättre! Saknar ditt bloggande!

Många kramar/ Lina

Anna sa...

Jag som många ovan saknar dig även fast jag inte känner dig. Hoppas allt är bra med er.
Stor kram från mig.

Jes/Vita villa vila sa...

♥ ♥ ♥

ansku sa...

Fina fina Marit, vill bara skicka en styrkekram till dig och dina nära! ♥

/A

Piffa och Puffa sa...

Massor av kramar till er. Sorg är jobbigt, miste min son som var 12 år i leukemi. Inget man önskar sin värsta fiende. Ta hand om varandra och låt sorgen få ta tid.
Kram

Anonym sa...

Hej Marit
Har följt din blogg länge och saknar dig! vill inte pressa dig, Ta din tid, vi väntar på dig! styrkekramar till dig och de dina

Anna-Panna sa...

Åh så ledsamt att läsa. Kom på att jag skulle kika in här då det var väldigt längesedan.

Ta den tid du behöver. Sorg är tungt att bära. Varm kram till dig o de dina.

Möbelsalongen sa...

Saknar dina fina inlägg! Fast jag förstår att det finns viktigare saker.Stor kram Lotta!

Sofia sa...

Har följt dig ett tag och saknar så en uppdatering från dig. Men förstår att det finns viktigare saker i ditt liv just nu.

Ta hand om varandra.

Hoppas att se dig här igen.

Kram Sofia

Jessica sa...

Ville bara skicka en liten kram...jag tänkte på dig idag..du har absolut ingen aning vem jag är! Men jag har följt dig länge och jag saknar dig och dina härliga inlägg om allt möjligt... hoppas du återkommer.

Kram Jessica

Jes/Vita villa vila sa...

Sänder en tanke och många ♥ till dig finaste Marit!

Kram Jes

Elin M sa...

Ville bara skriva att jag verkligen saaknar dina härliga inlägg.. Tänker på er <3
Kram

Anonym sa...

ja vad jag skanar dina inlägg...hoppas att du får tillbaka suget.
kram

Therése sa...

Saknar dig massor Marit, du förgyller mitt morgonkaffe varenda dag.... Förstår att ni går igenom en tuff tid så ta hand om dig och vännerna. Vi väntar på dej!
Kram

kristinhübenbecker sa...

Sänder en tanke och en stor kram...

Anonym sa...

miss you <3

Anonym sa...

Tänker på dig och hoppas du mår bra.

Sofia

Mahatma sa...

Saknar ditt bloggande:) här kommer en styrkekram från en läsare

Anonym sa...

Vi är många som saknar ditt bloggande. Själv är jag inne flera ggr i veckan och tittar om du gjort ngt nytt inlägg. Om du tänkt sluta blogga el helt enkelt pausar en längre tid så kanske du kan skriva det till alla oss som väntar! Må gott

Anonym sa...

Hej, hoppas också på att du börjar blogga igen. Mvh Ebba

vitagavlar.blogspot.com sa...

Hej Marit!
Kom på nu ikväll hur mycket jag saknar dina blogginlägg... Jag undrar så hur du mår, blir lite orolig faktiskt! Men jag förstår precis om orken inte räcker till! Och du har ju faktiskt skrivit klart & tydligt att du låter bloggen vila!
Varma styrkekramar från lilla mig...
/Lisa

Anonym sa...

Hej Marit !
Jag har följt din blogg så länge nu och alltid fått så mycket bra inspiration. Du är verkligen givmild och delar med dig av både tokiga saker som händer och allvarsamma saker. Jag är själv mamma till 2 ( En liten kille och en liten tjej) och jag & min man gifte oss oxå i sommras så det har varit extra kul att följa dig.Vet inte alls vad som hänt men jag har ju sett på bloggen att några av dina vänner varit gravida så man fruktar ju det värsta. Hoppas allt er bra med dig och Mange och pojkarna och att du och dina nära och kära snart kommer att må bättre.

Stor kram från en smygläsare